• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Höja lån via låneförmedlare

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Hej! Har för närvarande lån hos BN och en del andra ställen, om jag skulle söka via axo finans och försöka samla lånen genom dom. Kommer BN neka mig direkt pga att jag redan har lån där? Eller kommer dom eventuellt bevilja upplåning? Någon som gjort på liknande sätt och fått det upplåning via låneförmedlare där man redan har lån? Tänkte att man kanske har större chans att bli beviljad på något annat ställe med lägre ränta, men om inte så kanske BN beviljar till sig "låga" ränta. Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Är det så att du får ett erbjudan av BN så kommer det att ses som ett nytt lån. Så det blir inte som någon upplåning. Du kommer alltså ha två lån hos BN om du skulle acceptera detta. Vill du ha en upplåning så måste du nog göra det på deras hemsida.
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
När jag redan hade lån hos BN och sökte via axo fick jag ett brev från BN efter ansökan där det stod något liknande " vi har tagit emot din ansökan från AXO eftersom du redan har ett lån hos oss kan vi inte erbjuda dig något nytt lån men du är välkommen att ansöka om en höjning av ditt befintliga lån"

Jag gjorde aldrig någon ansökan om höjning av lånet så jag vet inte om det hade blivit beviljat.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har du kollat på din sida hos BN om det finns något låneutrymme kvar? Annars får du mejla dem och höra om möjligheten att utöka redan befintligt lån.
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Hej! Tack för snabba svar! Känns lite dumt av BN att erbjuda eventuell upplåning om man gör ny ansökan via deras hemsida istället för bevilja upplåning via axo? Har kollat på min sida, där står det ingenting om att jag har mer att låna. Däremot så maila jag dom och de sa bara "gör en ansökan kan inte svara på något via mail banksystemet som avgör." Kändes lite drygt det där svaret jag fick av dom dock.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Hur länge sedan är det som du tog lånet hos BN de brukar ju erbjuda höjning efter 3-6 månader.
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Tog det 2013 hösten tror jag. Året efter höjde jag 30000kr till. Så har 174000kr där totalt. Men inte fått något mer erbjudande om upplåning. Har inte vågad höja nu heller.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Du kanske uppnått det maxbelopp du får ha hos dem och det är därför du inte fått fler erbjudanden om höjning.
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Jo! Det är det jag befarar! Får vänta tills deklarationen är klar då har jag högre inkomst deklarad. Vill så gärna bli av med den extremt höga utgiften jag har varje månad :0 pallar snart inte mer. Ca 15000kr i lån varje månad är inte att leka med! Har varit värre dock. Var uppe på 20000kr i månaden. Men inga anmärkningar än så länge. Får se hur länge till jag lyckas rulla den fyrkantiga bollen jag har.
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Om man skulle ansöka om upplåning, så verkar man inte få fylla i några uppgifter om hur mycket man tjänar? Tjänar betydligt mer ön vad min UC visar! Kommer bli avslag så det sjunger om det om jag inte få fylla i att jag tjänar mer än det som står på minuc! Eller ska man fylla i en ny ansökan om att samla sina lån när man är inloggad på deras hemsida?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp